Province Nordica on vieläkin toipumassa lähihetkien teurastuksesta, jossa suurimmat armeijat Cypherienkään muistiin törmäsivät toisiinsa Bellonan planeetan valtain koitoksessa. Pohjoisen avaruuslaivaston komentajalta tulee kuitenkin surullista viestiä. Käsky suorittaa liikekannallepano Vraksiin. Siellä oleva piiritystilanne vaatii myös pohjoisen provinssin huomion ja armeijoiden rippeet kootaan kuntoon sekä lähetetään väsyneinä kohti uutta sotaa... Armeijalistat Kun saavut turnaukseen sinulla tulee olla selkeä armeijalista. Sen tulee sisältää kaikki miniatyyrit armeijassasi sekä niiden pistehinta ja varusteet hintoineen. Laita myös nimesi ja puhelinnumerosi armeijalistaasi. Tuomarit eivät kerää listoja, mutta saattavat suorittaa pistotarkastuksia. Lisäksi lista tulee antaa vastustajan katsottavaksi ennen pelin alkua. Muista tarkistaa, ettei armeijalistasi sisällä laittomuuksia ja sisältää täsmälleen käyttämäsi armeijan. Mahdolliset laittomuudet, olivatpa kuinka tahattomia tahansa, johtavat siihen, että et voi voittaa turnauksessa palkintoja ja sinun on korjattava listasi välittömästi lailliseksi tavalla tai toisella. Turnaus pelataan 1500 pisteen armeijoilla, joka tarkoittaa että armeijassasi saa olla miniatyyrejä 1500 pisteen edestä tai vähemmän.
Armeijoita koskevat oman codexin rajoitukset. Kaikki armeijat, joille ei ole vielä ilmestynyt codexia käyttävät kaikista uusimpia White Dwarffeissa tai Chapter Approved (2004 versio) ilmestyneitä sääntöjä. Lisäksi seuraavat asiat olisi hyvä huomioida: Sallitut armeijat Space Marines Codexin armeijat
Skenaariot 1 � Cleanse Gamma-tasolla (kuten sääntökirjassa, mutta Deep strike ja Infiltrate ovat käytössä noppaheitolla 4+, molemmat heitetään erikseen) 2 - Secure and Control Omega-tasolla (kuten sääntökirjassa) 3 � Seek & Destroy Omega-tasolla (kuten sääntökirjassa) 4 � Take & Hold Gamma-tasolla (kuten sääntökirjassa, mutta Deep strike ja Infiltrate ovat käytössä noppaheitolla 4+, molemmat heitetään erikseen) 5 � Sodan sinfonia Taistelukentille on jäänyt kuolleelta taistelulähetiltä �nuottikirja� � tämä esine on kartta, jonka avulla löytää salaisten tunnelien kautta Kriegin juoksuhautojen taakse selustaan ja sen avulla koko sota voi kääntyä. Tehtäväsi on löytää se ja tuoda se turvaan. (deployment pöydän pitkät sivut 12�, molemmat pelaajat asettavat puolten valinnan jälkeen mutta ennen deploymenttiä pöydän neutraalille alueella kaksi objektivea. Objektivea ei saa asettaa 8 tuumaa lähemmäksi jo asetettua objektivea. Joku näistä on nuottikirja. Tarkoituksena on noutaa kirja ja viedä se pelin lopuksi omalle deployment zonelle. Jotta yksikkö voi tutkia objektiven tulee sen olla scoring unit tai independent character. Yksikkö tutkii objektiven liikkumalla movement phasessa kiinni objektiveen ja olemalla siinä kiinni vuoron loppuun. Yksikkö ei saa olla lähitaistelussa tutkiessaan objektivea. Aivan vuoron lopuksi, kun kaikki muu on tehty heitetään noppaa, ensimmäisenä katsottu on kirja tuloksella 6, toisena tuloksella 5-6, kolmantena tuloksella 4-6 ja viimeinen automaattisesti, jos kirja ei ole aiemmin löytynyt. Jos kyseessä ei ollut kirjan piilopaikka, on yksikkö astellut ansaan ja saa d6 hittiä joihin saa armor savet, ajoneuvot saavat yhden glancing hitin (squadit yhden/ajoneuvo). Haavat voivat aiheuttaa moraaliheiton ja sen seurauksena fall backin, joka tehdään välittömästi. Kun kirja on löydetty, voi yksikkö joka on scoring unit ottaa sen mukaansa ja liikkua sen kanssa. Jos yksikkö lakkaa olemasta scoring unit, se tiputtaa kirjan välittömästi scatter nopan osoittamaan kohtaan yksikön reunasta 1� päähän. Jos pelin lopuksi kirja on pelaajan hallussa omalla deployment zonella, saa pelaaja 5 turnauspistettä. Sillä hetkellä, kun toinen osapuoli ottaa kirjan haltuunsa, saa toinen osapuoli uusintaheiton kaikkiin moraali- ja pinning-heittoihin sekä preferred enemy skillin vastustajaa kohtaan yrittäessään kaikin keinoin saada kirjan itselleen. Kannattaa myös huomioida seuraavat asiat liittyen skenaarioihin: Maasto: Maastot on aseteltu ennen turnausta eikä niiden järjestystä saa muuttaa. Pelin alussa: Ennen peliä pelaajilla on n. 5 minuuttia aikaa esitellä armeijansa vastustajalle. Tämän aikana on myös mahdollista esittää kysymyksiä koskien vastustajan armeijaa (tokihan se on mahdollista pelin aikanakin, mutta kysykää mieluummin ennen peliä). Armeijoiden esittelyn jälkeen pelaajat sopivat miten maasto toimii (maastojen kokoluokitus, mikä on vaikeakulkuista maastoa ja mistä saa minkäkin suojan). PISTEYTYS Turnauksen voittaa se pelaaja, joka saa eniten pisteitä alla olevista kategorioista. Tasapelin sattuessa voittaja on se pelaaja, jolla on enemmän pisteitä peleistä. Jos tilanne on vieläkin tasan ratkaistaan voittaja arvalla. Pelit (0-105 pistettä) Jokaisen pelin jälkeen pelaajat tulevat kirjaamaan tuloksensa informaatiotiskille. Maalaus (0-25 pistettä) Pelaajat arvostelevat toistensa armeijat ennen peliä deploymentin jälkeen. Pisteitä voi saada välillä 0-5/peli. Pisteytykseen vaikuttavat sekä maalauksen taso, teema, konversiot, wysiwyg-taso kuin muut mahdolliset Upeaa!-elämyksen aiheuttavat asiat. Turnauksen aikataulu Turnaus alkaa lauantaina 16.6.2007 kello 10:00 Lahden Sibeliustalossa ja etenee seuraavasti: 9:00 - 9:30 Ilmoittautuminen 10:00 - 12:30 Kierros I 12:30 - 13:30 Tauko 13:30 - 16:00 Kierros II 16:00 - 16:30 Tauko 16:30 - 19:00 Kierros III Guru07-tapahtuma samoissa tiloissa on auki yleisölle kello 10-18 välisen ajan eli 1. tauon aikana on mahdollisuus tutustua tapahtumaan ja ruokailla. Otteluiden jälkeen halukkaat voivat majoittua Sibeliustalolla. Sunnuntaina 17.6.2007 jatketaan taas kello 9:30 alkaen seuraavasti: 9:30 - 11:45 Kierros IV 11:45 - 12:30 Tauko 12:30 - 15:00 Kierros V noin klo 15:30 Palkintojen jako
|