YLEISKATSAUS
Thunderhawkin musta laatikko on paikannettu. Se sisältää vitaalia tietoa siitä minne alus putosi ja mitä se kuljetti mukanaan. Molemmille joukko-osastoille on annettu ehdoton käsky tuoda tuo musta laatikko analysoitavaksi.

SKENAARION ERIKOISSÄÄNNÖT
Reserves, Deep Strike ja Victory Points.

ALKUASETTELU
1 Molemmat pelaajat heittävät noppaa. Suuremman silmäluvun saanut pelaaja valitsee kumman pelilaudan pitkistä sivuista ottaa ryhmittymisalueekseen. Toinen pelaaja ottaa vastakkaisen pitkän sivun omaksi ryhmittymisalueekseen. Yksiköt pitää asettaa 6" sisälle oman puolen pitkän sivun reunasta.

2 Molemmat pelaajat heittävät jälleen noppaa. Pienemmän noppatuloksen heittänyt pelaaja sijoittaa ensin haluamansa määrän Troop-yksiköitänsä omalle ryhmittymisalueelleen. Hänen ei ole pakko sijoittaa niitä kaikkia, mutta vähintään yhden yksikön on tultava pöydälle. Sen jälkeen toinen pelaaja sijoittaa samaan tapaan haluamansa määrän Troop-yksiköitänsä omalle ryhmittymisalueelleen. Kaikki loput yksiköt jäävät reserviin.

3 Keskelle pelilautaa asetetaan merkki kuvaamaan mustaa laatikkoa.

4 Heittäkää taas noppaa. Isomman silmäluvun saanut saa päättää kumpi aloittaa pelin.




TEHTÄVÄN PÄÄMÄÄRÄ
Kumpikin joukko-osasto pyrkii tuhoamaan vihollisensa ja viemään mustan laatikon. Pelin lopuksi lasketaan voittopisteet (victory points) normaaliin tapaan. Jos jommalla kummalla on hallussaan musta laatikko, saa hän vielä +500 pistettä lisää.

Yksikkö, hahmo tai ajoneuvo voi käydä hakemassa mustan laatikon ampumisen sijaan. Eli kun yksikkö menee mustan laatikon luo se voi ottaa sen haltuunsa, mikäli on liikkunut vain sen verran, että pystyisi vielä ampumaan normaalisti vähintään yhdellä aseella (esim. Land Raiderin Machine Spirit ei auta). Tässä tapauksessa yksikkö tai ajoneuvo ei saa ampua sillä vuorolla, vaan se keskittyy ottamaan mustaa laatikkoa. Mustan laatikon voi myös antaa viereiselle yksikölle samalla tapaan, jolloin se vie molempien ampumisen sillä vuorolla.

Jos yksiköllä on musta laatikko hallussaan se voi liikkua mustan laatikon kanssa normaalisti pelilaudalla. Mustaa laatikkoa ei kuitenkaan voi millään tavalla viedä pois pelilaudalta. Jos yksikkö kuolee, poistuu laudalta tai tekee fall back'in, se pudottaa mustan laatikon ja kuka hyvänsä voi sen taas nostaa samoin säännöin.

Pelaaja, jolla on pelin jälkeen eniten voittopisteitä voittaa.

RESERVIT

Alkuasettelun kuvaamaan tapaan.


PELIN KESTO

Peli kestää kuusi vuoroa.

PERÄÄNTYMISLINJA
Fall back tapahtuu oman ryhmittymisalueen pitkää sivua kohti.