Normaalisti melko viraton, mutta nyt taktisesti tärkeäksi muodostunut alue on on saatava hallintaan ja pidettävänä se miehitettynä tai vihollinen voi muuttaa koko taistelun kulun.

Asettelu

1. Laita aluksi pelilaudan keskelle joku strateginen kohde, jota yritetään vallata ja pitää itsellä.

2 . Molemmat pelaajat heittävät noppaa. Suuremman
silmäluvun saanut pelaaja saa valita kummalla puolella pelilautaa pelaa. Yhtään miniatyyriä ei kuitenkaan aseteta alussa pöydälle, sillä ne tulevat alla kuvatun Täydennysmies säännön mukaan kentälle pelin aikana.


Tavoitteet

Kun jompi kumpi sotajoukko on huvennut puoleen alkuperäisestä koostaan, saattaa peli loppua. Jos näin on käynyt, heitetään aina vuoron jälkeen noppaa. Tuloksilla 1-2 peli loppuu (Might'ia ei voi käyttää tähän heittoon vaikuttamiseen). Kun peli loppuu, laskekaa miniatyyrit, jotka ovat koko alustansa alueelta keskikohdasta lähtevän 3" säteen sisällä ja katsokaa lopputulos alta.

Merkittävä voitto
Kyseisellä keskialueella on vain toisen sotajoukon miniatyyrejä.
Marginaalinen voitto
Kyseisellä keskialueella on molempien sotajoukkojen miniatyyrejä, mutta vähintään tuplasti toisen sotajoukon miniatyyrejä.
Tasapeli
Kaikki muut vaihtoehdot pelin loppuessa.


Erikoissäännöt

Täydennysmiehet
Liikevuoron lopussa muun liikkumisen jälkeen pelaaja heittää noppaa jokaiselle miniatyyrille, joka ei vielä ole pelikentällä (Might'ia ei voi käyttää tähän heittoon vaikuttamiseen) ja katsoo tuloksen alla olevasta taulukosta.

1-2 Viivästys Kyseisen miniatyyri ei ole vielä päässyt alueelle saakka. Se ei siis ole vieläkään ehtinyt peliin, mutta se lasketaan pöydällä olevaan vahvuuteen osaksi ryhmän kokonaisvahvuutta ja rohkeusheittoja määrittäessä.
3 Harhailu Miniatyyri tulee laudalle jommasta kummasta laudan sivusta (lyhyestä reunasta) vastustajan määräämästä kohdasta.
4 Koukkaus Miniatyyri tulee laudalle jommasta kummasta laudan sivusta (lyhyestä reunasta) pelaajan itse määräämästä kohdasta.
5-6 Saapuminen Miniatyyri tulee peliin pelaajan omasta päädystä.

Juuri saapuneet miniatyyrit voivat toimia muuten normaalisti, mutta ne eivät saa rynnäköidä (charge). Jokainen miniatyyri heitetään erikseen ja tätä tehdään joka vuoro kunnes kaikki ovat saapuneet kentälle.

Mumak
Kun mumak saapuu peliin, voi pahan puolen pelaaja asettaa vielä saapumattomista Haradrim Warrioreista maksimissaan 2D6 kappaletta sen kyytiin. Mumakilla ei voi vallata kohdetta, koska sen alusta ei mahdu kokonaan alueelle.