Pahojen voimien ryöstelevä rosvojoukko on aiheuttanut
ongelmia alueella. Ihmisiä on tapettu ja omaisuutta on
tuhottu. Tekojen takana oleva joukkio on kuitenkin saatu piiritettyä
ja mikäli heidän johtajansa saadaan tapettua, saatetaan
joukkio saada hajalle ja ongelma kitkettyä.
Asettelu
1. Pahan puolen pelaaja jakaa joukkonsa kahteen ryhmään.
2. Hyvän puolen pelaaja valitsee toisen pahan puolen
ryhmistä ja toinen laitetaan sivuun. Sivuun laitettuja
miniatyyrejä ei käytetä tässä skenaariossa
ollenkaan.
3. Pahan puolen pelaaja näyttää mikä peliin
valitun ryhmän miniatyyreistä on pistehinnaltaan
kallein. Hyvän puolen pelaajan tehtävänä
on surmata tuo miniatyyri. Jos useampi miniatyyri on samanhintaisia,
valitsee hyvän puolen pelaaja mikä niistä on
hänen surman kohteensa.
4. Pahan puolen pelaaja asettelee kaikki joukkonsa ensin.
Hän laittaa ne 6" sisään laudan keskipisteestä.
5. Hyvän puolen pelaaja laittaa sen jälkeen omat
joukkonsa niin, että ne ovat vähintään
12" päässä vihollisen miniatyyreistä.
Tavoitteet
Hyvän puolen tavoite on tappaa kohteeksi valittu miniatyyri.
Pahan puolen tavoite on suojata miniatyyriä kunnes se
on saatu kuljetettua pois pelilaudalta. SIllä ei ole
väliä, vaikka miniatyyri pakenisi epäonnistuneen
rohkeustestin johdosta.
Merkittävä hyvän puolen voitto
Kohteeksi määrätty miniatyyri saadaan tapettua.
Marginaalinen hyvän puolen voitto
Kohdeminiatyyri pääsee poistumaan laudalta, mutta
on on menettänyt vähintään kaksi woundia.
Marginaalinen pahan puolen voitto
Kohdeminiatyyri pääsee poistumaan laudalta, mutta
on on menettänyt yhden woundin.
Merkittävä pahan puolen voitto
Kohdeminiatyyri p��see poistumaan laudalta vahingoittumattomana.
Tasapeli
Kaikki muut vaihtoehdot ajan loppuessa.
Erikoissäännöt
Se on ansa
Normaalista poiketen pahan puolen pelaajalla on priority
ensimmäisellä vuorolla.
Epätoivo
Koska paha puoli tietää vastustajan olevan kostonhimoinen,
se ei joudu heittämään rohkeustestiä kun
sen voimakkuus menee alle puoleen alkuperäisestä.
Balrog ja Sauron
Jos pahan puolen armeijassa on vain Balrog, on sillä pelin alussa vain viisi vammaa (W5). Jos pahan puolen armeijassa on vain Sauron, sillä on pelin alussa vain kolme vammaa (W3), sekä vain kaksi Might-pistettä.
Näitä vähennettyjä vammoja ei katsota pelissä aiheutetuiksi, kun katsotaan skenaarion lopputulosta. Esimerkiksi jos Balrog onnistuu karkaamaan piirityksestä saatuaan pelissä vain yhden vamman, kyseessä on "Marginaalinen pahan puolen voitto".