Joukkonne törmäävät viholliseen jo matkalla
taistelualueelle ja on aika aloittaa yhteenotto.
Asettelu
1. Ennen taistelun alkua pelaajat kirjoittavat ylös marssijärjestyksensä,
josta käy ilmi mikä yksikkö marssii missäkin
kohtaa. Kaikki sotakoneet laitetaan marssilistaan yhtenä
ainoana kohtana ja samoin hahmot. Hahmot asetellaan aina viimeisenä.
2 . Molemmat pelaajat heittävät noppaa. Korkeamman
silmäluvun saanut pelaaja saa päättää
kummalle puolelle pöytää asettaa armeijansa.
3 . Pelaajat heittävät jälleen noppaa. Korkeamman
silmäluvun saanut pelaaja päättää
aloittaako asettelemaan miniatyyrejään pelikentälle
ensimmäisenä vai toisena.
4. Pelaajat asettavat yksikkönsä vuorotellen pöydälle
asettaen ensin marssijärjestyksessä ensimmäisen
yksikkönsä. Seuraavana he laittavat marssijärjestyksessä
toisen yksikön jne. Ensimmäinen yksikkö pitää
laittaa keskimmäisimmäksi ja myöhemmin pöydättävät
tulevat aina edellisiä lähemmäksi neuraaleja
reunoja. Näin jonossa marssinut armeija tavallaan levittäytyy
taistelukentälle.
5 . Kaikki pelaajan sotakoneet asetetaan pöydälle
samassa marssijärjestyskohdassa. Ne saa kuitenkin asettaa
toisistaan riippumattomiin paikkoihin mihin tahansa omalle
ryhmittymisalueelle.
6 . Yksikköön kuuluvat sankarit asetetaan samaan
aikaan yksikkönsä kanssa. Muut hahmot asetetaan
viimeiseksi, sen jälkeen kun kaikki muut yksiköt
on aseteltu. Kaikki hahmot asetellaan samalla kertaa.
7. Yksiköt tulee laittaa vähintään 6"
päähän neutraaleista reunoista ja vähintään
36" päähän vihollisen päädystä.
8 . Tiedustelijat (Scouts) asetellaan samaan tapaan kuin muutkin
yksiköt, mutta ne voi laittaa mihin vaan, missä
ne ovat vähintään 18" tuuman päässä
vihollisesta. He eivät ole ehtineet vielä niin etulinjaan
kuin normaalisti.
Kuka aloittaa?
Molemmat pelaajat heittävät noppaa. Pelaaja joka
lopetti yksiköiden asettelun ensin (tiedustelijoita ei
huomioida) saa +1 nopan heittoon. Suuremman silmäluvun
saanut pelaaja saa päättää aloittaako
pelin vai ottaako jälkimmäisen vuoron. Tasatulokset
heitetään uudestaan.
Pelin
kesto
Peli kestää kuusi vuoroa ellei toinen pelaajista
ole tuhoutunut jo ennen sitä.
Erikoissäännöt
Tässä skenaariossa ei ole erikoissääntöjä.
Voittoehto
Pisteet lasketaan normaaliin tapaan voittopistepistetaulukon
avulla.