Lord of the Rings Grand Tournament 03-04.4.2004
Games Workshop - Nottingham Englanti
Raportti
Lord of the Rings GT turnauksesta huhtikuun alusta Vesa Nenyen kertomana.
Puolenkuun Pelien voittokulku Games Workshop maailmassa jatkuu jälleen
kun Vesa otti kohtuullisen kokemattomana pelaajana voiton koko turnauksesta.
Lorf of the Rings Grand Tournament huhtikuussa oli vasta toinen englannissa
järjestetty suurempi Lotr-turnaus. Pelaajat saivat rakentaa vapaasti
armeijansa 1000:lla pisteellä joko hyvien tai pahojen joukoista.
Turnausraportit ja kattavat White Dwarf tyyliset taistelukuvaukset löytyvät
alta PDF formaatissa.
Turnaus_lotr_gt03.pdf
Turnaus_lotr_gt03_voitto.pdf
Adobe .PDF readerin saat täältä.
Turnauksen kotisivun löydät täältä.
Vinkkejä turnauspelaajille
· Selvitä ennen turnausta mitä Scenaarioita pelataan.
Varmista että molemmat armeijasi voivat voittaa kaikki scenaariot.
(Sauron on hyvä pakenemaan muttei mitenkään voi estää
kaikkia vihollisesi hahmoja karkaamasta)
· Armeijasi ei tarvitse olla kokonaan ratsuväkeä, mutta
muutamakin nopeasti liikkuva hahmo auttaa sinua paljon. Yritä hankkia
armeijaasi maksimaalinen mahtimäärä. Tehtävästä
riippumatta, taistelujen käännekohta oli se vuoro jolloin vastustajani
mahti oli ehtinyt ja minä sainkin liikuttaa ensin (Good army might
8, evil army might 9 kun vastustajillani oli yleensä 4-5 pistettä
käytössään)
· Joukkojen asettelu on erittäin tärkeää, mittaile
tarkoin kuinka monta vuoroa kestää matka avustamaan sivustojasi
jos ne murtuvat
· Joukkoja ei tarvitse asettaa Warhammer-muodostelmiin!
· Jos joukkojesi saapuminen kentälle on sattuman varaista,
arvo ensin tärkeimmät joukkosi, näin ollen saat heille
tukea tarvittaessa (Take and Hold Scenariot)
· Jos vihollisellasi on jousimiehiä aseta joukkosi niin että
ne ovat ryhmittyessä täysin näkyvissä mutta voivat
sitten omalla liikkeelläsi juosta suojaan (Vihollinen saattaa asetta
jousimiehensä typerästi, luulleessaan sinua helpoksi saaliiksi).
Lisäksi, huolehdi siitä että tärkeimpien hahmojesi
ja omien jousimiestesi edessä seisoo aina vähintään
yksi mies. (Saruman, kuolee yllättävän helposti seisoessaan
avomaastossa)
· Jos asetat omia jousimiehiäsi, mieti mistä he pystyisivät
parhaiten ampumaan joka vuoro. Vaikka haluaisitkin myöhemmin pelissä
ampua wolley-fireä ei heidän tarvitse olla toistensa vieressä
pelin alussa.
· Yritä harhauttaa vastustajasi jakamaan joukkonsa kahtia,
ratsuväki on parhaimmillaan tähän tarkoitukseen
· Keskity vastustajiesi heikkouksiin ja pidä aina mielessäsi
miten kyseinen tehtävä voitetaan. (Olen nähnyt todella
monen pelaajan häviävän take and holdin koska unohtivat
kävellä oikealle kentän kohdalle, ja vielä useamman
keskittävän kaiken energiansa Mordor trolliin pitched battlessa
kuin kahden örkin lahtaaminen olisi taannut voiton)
· Yritä aina varmistaa että sinulla on onnea! Toisin
sanoen älä edes mene taisteluihin jossa molemmat heittävät
saman verran noppia ellei se ole taktisesti aivan välttämätöntä.
Tämä saattaa useinkin kuitenkin tarkoittaa yhden sotilaan uhraamista
jopa viidenkin vihollisen sitomiseksi. Tämä uhraus on hyvinkin
vaivan arvoinen jos samaan aikaan tapat 4 vihollistasi koskapa sinulla
on mies ylivoima. Hyvä tapa on yhdistää joukkojesi kykyjä.
Itse käytin paljon haltijoita ratsumiesteni tukena voittaen näin
ollen kaikki tasurit. Pahiksilla keihäsmiehet tukivat berserkkejä
sekä urukkeja.
· Muista aina heittää keihääsi rynnäköidessäsi
(minä en muistanut)
· Jos olet jäänyt kavereistasi jälkeen, käytä
heroic combattia liikkuaksesi kahdesti vuoron aikana. Sitten voitkin seuraavalla
vuorolla taas käyttää pisteen mahtia tavoittaaksesi kohteesi.
Näin ollen esim Rohanin kapteeni voi liikkua jopa 30” ennen
kuin on taas vastustajan vuoro. Jos pelaat erityisen etevästi on
Rohanin kapteenin matkassa muutama muukin ratsumies.
· Ole ystävällinen vastustajallesi. Jos pelaat nätisti
ja pahoittelet aiheuttamaasi surua on paljon mahdollista että hän
antaa sinun sittenkin heittää ne unohtamasi keihäät!
|